Τι αυτοκίνητα προτίμησαν οι Έλληνες για το 2023
Ανοδικά κινήθηκε η αγορά αυτοκινήτου στην Ελλάδα για το 2023 σημειώνοντας αύξηση 27,8%, καθώς ταξινομήθηκαν 134.514 νέα οχήματα, έναντι των 105.283 που είχαν ταξινομηθεί το 2022 ( 4,3%), σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία.
Η ζήτηση ήταν μεγαλύτερη, ενώ στο ίδιο μήκος κλίματος ήταν και η διαθεσιμότητα που έδειξε να είναι καλύτερη συγκριτικά με τις προηγούμενες χρονιές.
Συνολικά 57 μάρκες διέθεσαν αυτοκίνητα στην ελληνική αγορά το 2023, νούμερο αρκετά υψηλό που ενδεχομένως θα μεγαλώσει ακόμα περισσότερο τη χρονιά που διανύουμε με την έλευση νέων εταιρειών, κυρίως από την Κίνα.
Στην κορυφή των πωλήσεων βρέθηκε η Toyota που συνεχίζει να κατακτά την πρώτη θέση. Χαρακτηριστικό είναι άλλωστε το γεγονός ότι η ιαπωνική φίρμα κατάφερε να βρεθεί στην κορυφή για 11η συνεχή χρονιά κάτι που επιτυγχάνει από το 2013.
Από εκεί και ύστερα βλέπουμε την μάχη που έγινε για την δεύτερη θέση, την οποία και κατέκτησε η Opel με 10.384 ταξινομήσεις, έχοντας ελάχιστα πίσω της, την Peugeot με 10.195 μονάδες. Μονομαχία και για την 4η θέση του πίνακα των πωλήσεις, όπου τελικά κατέκτησε η Hyundai με 9.880 μονάδες και μόλις 127 περισσότερα αυτοκίνητα από τη Citroen, που πέρασε στην 5η θέση (9.753 ταξινομήσεις). Από εκεί και ύστερα, η Volkswagen κατάλαβε την 6η θέση της κατάταξης, έχοντας πίσω της τις Suzuki, KIA, BMW (η πρώτη premium μάρκα) και τη FIAT, που κλείνει την πρώτη δεκάδα των πωλήσεων. Αναλυτικά:
Με ποσοστιαία άνοδο κοντά στο 28% έκλεισε η ελληνική αγορά του αυτοκινήτου τη χρονιά που μας πέρασε. Συνολικά πουλήθηκαν 134.514 οχήματα, μεταξύ αυτών και πολλών… super cars!
Εντυπωσιακή άνοδος για τα ηλεκτρικά
Όσον αφορά στα καύσιμα, η βενζίνη είναι η Νο1 επιλογή, με 4 στους 10 να αγοράζουν αυτοκίνητα που τροφοδοτούνται με βενζινοκινητήρα. Τα υβριδικά αυξάνουν συνεχώς το μερίδιο τους φθάνοντας τους πρώτους 9 μήνες το 30%, ενώ εξαιρετικά νούμερα κατέχουν και τα επαναφορτιζόμενα (ηλεκτρικά και plug-in), καταγράφοντας 16,2% τον Σεπτέμβριο και 10,5% από την αρχή της χρονιάς.Για το 2024 οι προβλέψεις θέλουν την αγορά να κινείται στα ίδια περίπου επίπεδα με μια μικρή διόρθωση, καθώς:
α) δεν θα υπάρξουν πολλές παραδόσεις αυτοκινήτων από την προηγούμενη χρονιά (λόγω της εξομάλυνσης των παραγωγών των εργοστασίων), β) δεν διαφαίνεται να τεθούν σε ισχύ προγράμματα επιδοτήσεων αγοράς αυτοκινήτων και
γ) πολλές εταιρείες που πέρσι έσπευσαν να αξιοποιήσουν τις επιδοτήσεις στα ηλεκτρικά ΙΧ, έχουν καλύψει ένα μεγάλο εύρος των αναγκών τους για τα επόμενο χρονικό διάστημα.
Οπότε το στοίχημα έχει να κάνει με τις λιανικές πωλήσεις και εκεί, εάν δεν μειωθούν οι τιμές, θα είναι πολύ δύσκολο να δούμε αυτό το κομμάτι της αγορά να ανακάμψει.
Οι 10 πρώτες σε πωλήσεις μάρκες της ελληνικής αγοράς
A/A | Μάρκα | Ταξινομήσεις |
1 | Toyota | 16402 |
2 | Opel | 10384 |
3 | Peugeot | 10195 |
4 | Hyundai | 9880 |
5 | Citroen | 9753 |
6 | Volkswagen | 8384 |
7 | Suzuki | 7611 |
8 | KIA | 6366 |
9 | BMW | 6201 |
10 | FIAT | 5841 |